UDSKIFTNING AF KOBLING

På parkeringspladsen foran Hotel Rantasipi i Forssa blev koblingen skiftet på Jesper Jacobsens Mazda 323 4WD. Den var begyndt at "glide" på vej op gennem Sverige, og allerede torsdag aften på kajen i Stockholm blev Stefan Felin kontaktet. Han sørgede for, at der blev iværksat en eftersøgning efter en kobling hos diverse Mazda-forhandlere i Forssa og omegn. Han var endda på vej til Helsingfors for at hente en, da de hos Mazda i Forssa fandt ud af, at den, de havde, skulle passe til Jespers 323 4WD.

    (Klik på et billede for at se alle detaljer)


Operationen er startet. De indledende undersøgelser er indledt

Henrik Gammelgaard (tv) og Henrik Møller-Nielsen, der skal bruge bilen
om aftenen er i gang under bilen, mens Harald skruer i motorrummet.
 

Mazda'en er ikke ene om at blive repareret. Ved siden af får Sørstrups
Golf lige en ny støddæmper.
 

Sikkerheden er i orden, selv om operationen ikke foregår på et
værksted.

Det mere grove værktøj er i brug (af Flemming og Bent selvfølgelig).
Men er et dækjern god nok til at løsne gearkassen?
 

Hvad med en hjulnøgle af king-size modellen?

Lige et oversigtbillede over hele P-pladsen. Læg mærke til, hvor mange
døre, motorhjælme og bagklapper, der står åben.
 

Læg mærke til udviklingen: Først tænker vi!

Så en mand over og en mand under og en med hænderne i lommen.
Flemming ser ud som om, han er med på en lytter.
 

Så er Gammelgaard over og Harald under, mens Flemming stadig
observerer.

Ingen Møller-Nielsen reparation uden øksen skal i brug. Her omdannes tomme cola-dåser til opsamlingsbeholdere til gear-olie.
 

Gennem et hul i inderskærmen kan man få fat på svinghjulet.
Ganske smart, ikke?

Møller-Nielsen, også kaldet Hr. Møller, da han arbejder i et
Mærsk-selskab, ser ud som om, han vil løbe om kap.
 

"Drivers Club"-skiltet må frem i en sådan situation.

En lokal fire-benet er blevet nysgerrig over alt virakken.

 

Der er dog ikke rigtig nogen, der har tid til at lege. Men hvad siger
man til en finsk hund, så den forstår, at den godt kan gå hjem?

Speedometerkablet skal af. Det er let nok, siger Nysted (med
hænderne i lommerne). Men at få den på igen! - Uha.
 

Nåh - er det nemt? Gammelgaard er mand nr. 2 på opgaven.

Bent er nr. 3. Stilkarakteren er måske ikke god, men metoden er til
topkarakter.
 

Flemming er manden, når der skal tages hårt fat.

Flemmings kasket blev reddet af O-udvalgsformanden. Ingen billige
kommentarer om, at så havde han også været til nytte - tak.
 

 

 

Kender de mon ordsproget: For mange kokke o.s.v.?
 

En lastbilchauffør arbejder ikke uden handsker, heller ikke når
det foregår i fritiden.

Hov, en Subaru-kedeldragt, der er forsynet med et Ford-mærke, den
går ikke! Skævbideren klarer de tråde.
 

Hvem kan bedre bære et Ford-mærke på sin keddeldragt?
Landstræneren selvfølgelig. 4 klæbepuder udgør det for sytråd.
 

Hov - gearolien skulle i cola-dåserne. Godt Skraldemanden havde
et par sække med.

De stolte Chef-mekanikere med den gamle
og den nye kobling. Herefter er det frokosttid.
 

Samlingen går som en leg - næsten. Stefan Felin (lige til højre for Hr.
Møller) har skaffet et svejseværk, da der er knækket et par bolte.

Nye bolte saves til i den rigtige længde.

Hvem kan svejse? Tja - der er ikke nogen, der melder sig i første
omgang. Men Frank, der normalt arbejder med vinduer! Han kan.
 

Strøm er ikke noget problem på en finsk P-Plads. Der er
masser af bokse til motorvarmere.
 

Svejse - svejse - svejse.

Og så kan den køler som det sidste sættes på plads. Gad vide, hvor
længe et Rally-servicemandskab er om sådan en operation?
 

5 timer efter starten er operationen fuldført. Harald syntes, at han har
fortjent en lur. Paule syntes, han har fortjent lidt vand.